Dag 1, Ibiza.......

25-04-2018

En we zijn weg! Op dit moment bevinden we ons nog boven Brabant met opgestegen vanuit Eindhoven. Chris naast mij aan het raam en ik in het midden dan twee aardige onbekenden en aan t volgende raam tante Tien en ome Jac. Vooraf gaan hebben we eerst bij de coffeebar een heerlijke cappuccino op en ik een half pistoletje met zalm en omdat het uiteindelijk vakantie is na de incheck boven heerlijk een Gin-Tonic voor mij (megagroot) en iets anders voor de anderen tot afsluiting op tafel een lekker borrelplankje... Ik zeg in ben er klaar voor .Bij de securitycheck knapte mijn haakje uit mijn riem... ik weer en was het ineens een waardeloos stukje leer (wel mooi waardeloos stukje leer met glinsterende steentjes dat dan weer wel) en dan blijkt het toch heel handig als je man bekend is op het vliegveld. Hij verdween met mijn riem om na 10 minuten met een gemaakte riem weer terug te komen! Yeah, daar zie je maar weer.... alles komt goed is het niet linksom dan wel rechtsom . En zo zitten we nu dus op goede plaatsen met veel beenruimte en goed gezelschap van elkaar!

Zo inmiddels is het woensdag bijna zeven uur en de eerste dag is op de avond na alweer voorbij. Gisteren na een goede vlucht aangekomen in Ibiza, alles voorspoedig tot en met het ophalen van de huurauto. Zo snel als dat alles verder verliep, hoe lang dit duurde maar niet geheel onaangenaam dat zeg ik er wel direct bij. De mevrouw die ons hielp was heel aardig en behalve een mooie upgrade kregen we ook een paar leuke (dit moet uiteraard nog wel blijken 😊) tips mee waar we zeker wat mee gaan doen. Na de auto te hebben gevonden alles erin gekregen en geprobeerd de navigatie op een andere taal te zetten.... Niet aanwezig. Gelukkig spreekt ome Jac goed Spaans en weet Chris veel van auto's dus toch werkend gekregen op naar het hotel. En wat een mooi hotel!! Schitterende kamer en niet geheel onbelangrijk naast elkaar. Je kunt op twee manieren naar de buren en dat is a: gewoon door de deur (duh....) maar b: ook via het zwembad wat aan ons zitje van de kamer is! Toch altijd net even wat leuker. Nadat we op de kamer roomservice hebben besteld en gegeten (hamburger errúg lekker en clubsandwiches) zijn we moe naar voldaan gaan slapen. Chris was ook erg moe (dit moet ik vermelden omdat hij de hele koffer en dat was héél veel volgens hem, check fb volgens zijn onomstotelijke bewijs (in zijn ogen dan) dus sliepen we snel. Ik werd echter om kwart over drie wakker van de buikpijn (diarree) de jeuk en angst. Jeuk door uitslag en mugjes en angst, shit ik weet niet waar een goed ziekenhuis is en stel dat.... De zeer uitputtelijke vraag in mijn hoofd. Na wat lezen en de minibar te hebben geplunderd ben ik om half zeven in slaap gevallen. Dus toen vanmorgen iedereen geen ontbijten was ik uitgeteld niet lekker in bed. Om elf uur was ik eruit en was de rest net terug. Ontbijt was goed en gezellig zeiden ze en er was een heerlijk chocolade broodje en yoghurtje voor mij meegenomen. Helaas is het weer niet zo optimaal, hoewel het vanmorgen niet regende is het in de middag wel gaan regenen. Maar we hebben de dag goed besteed met een bezoekje aan Sluiz een soort mega woon-, kleding, accessoire winkel, de gekste leuke dingen waar ik een mooie zonnehoed (smeekode aan de zon) heb gekregen en waar we een super lekkere lunch hebben genoten in een super kitscherig restaurantje in Sluiz.

Even korte versie want Chris is me aan het aansporen om aan te kleden voor avondeten dus... luister ik zoals altijd braaf....