Furieus.....

16-02-2018

Geluk is als een vlinder die zich altijd aan onze greep onttrekt als we hem najagen, maar als je stil blijft zitten, zal hij op je neerstrijken.

Vannacht was echt nog erger dan erg... ZO niet leuk, vooral omdat we vanmorgen eigenlijk naar Brakel zouden gaan. Maar ja, buikpijn en niet slapen, piekeren is geen goede combi in combinatie met Morfine en autorijden en een slaappil was geen optie. Uiteindelijk was niets een optie en zijn we thuis gebleven en heb vanmorgen een beetje geslapen... beetje wil zeggen tot negen uur. Toen ging de telefoon. Daarna wat rond gehangen en opgeruimd. Samen de paarden en stallen gedaan en daarna wilde ik een telefoontje plegen met de ziektekostenverzekering want wat er nu gebeurd was kon in mijn ogen echt niet. Maar eerst dient nog vermeld te worden de gouden plak van Esmee Visser een debutante en dan gewoon Olympisch goud! Waanzinnig goed!! Topprestaties wederom geleverd daar!!

Nou daar gaan we, ik word nog boos als ik er aan denk... Omdat mijn voet vast is gezet in 2013 kan ik niet lopen op blote voeten en gewone schoenen. Ik heb namelijk geen afwikkeling meer in mijn linkervoet dus heb ik daar een afwikkelbalk voor nodig. Deze is destijds aangemeten door de orthopeed en inmiddels heb ik al vele paren schoenen laten voorzien van een afwikkelbalk, kosten voor alleen de balk 110,00 Euro inclusief de BTW. Maar goed, één maal per twee jaar vergoed de ziektekostenverzekering deze aanpassing, dus was ik in 2017 weer aan de beurt voor een vergoeding. En daar ging het al mis. In plaats van dat de medewerkers bij Voetzorg meedenken en attenderen op het feit mevrouw de twee jaar zijn voorbij uw voeten en zolen moeten worden gecontroleerd en u heeft recht op nieuwe ging het bij mij uiteraard anders. Ik ben de afgelopen twee jaar (afgezien van het paar dat voor vergoeding in aanmerking kwam, vermoed ik met dertien paar schoenen naar Voetzorg geweest en heb hier netjes iedere keer voor betaald. Ook in 2017 dus. En iedere keer als ik schoenen breng moet men de kaart van mij erbij pakken voor de gegevens en afmetingen. Dit staat samen met de historie op één kaart op het scherm, maar nee ik heb in 2017 gewoon voor alles betaald. Op 31 december had ik weer een paar schoenen gekocht en bracht die zoals altijd naar de balie om ze te laten aanpassen. Ik vroeg aan de mevrouw of het nog op 2017 geboekt kon worden omdat ik daar recht op had en mijn eigen risico van 2017 al verbruikt had (hoe kan dat bij mij ook anders J). Hier deed ze moeilijk over omdat ze nu alleen de schoenen aan kon nemen en ze niet nu meer werden gemaakt. Hierover zou ik teruggebeld worden, wat nooit gebeurd is. Eerlijkheidshalve dien ik wel te vermelden dat ik het zelf ook vergeten ben. Dus in de tweede week van januari kwam er een telefoontje dat mijn schoenen klaar waren. Mijn ouders hadden ze opgehaald en het zou via de verzekering lopen dus ze konden de schoenen zo meenemen. Nu kreeg ik gisteren via de post een rekening van de ziektekostenverzekering, wat denk je... 612, 46 Euro. Of ik het eigen risico van 385,00 Euro voor 24 februari wilde overmaken naar de verzekering. Nu had ik die nacht hiervoor natuurlijk ook al niet zo goed geslapen dus was het als een rood laken voor een stier, de rekening die hun indienen is gewoon bijna zes keer zo duur als wat ik normaal af moet rekenen!! Dus ik een mail naar de ziektekostenverzekering dat het bedrag echt niet kon kloppen en vandaag gelijk gebeld met de Voetzorg. Antwoord van Voetzorg "dit zijn de prijsafspraken die wij voor deze werkzaamheden met de ziektekostenverzekering hebben afgesproken" waarop ik zeg, maar dit is bijna zes keer zoveel nou de mevrouw aan de telefoon zei nog net niet tegen me "ja, en?" maar ik hoorde het haar denken. Dus ik ook uitgelegd dat het op 2017 zou moeten en dat ik normaal 110,00 Euro betaal en dit veel meer is. Ik kon hoog en laag springen (deed ik ook echt op mijn bureaustoel) maar dat was nu eenmaal de afspraak. Waarop ik natuurlijk furieus reageerde dat zo het zorgstel van Nederland overbodig duur werd. Ook hieraan had ze geen boodschap waarbij ik het gesprek beëindigde. Maar dit kan toch niet, dit is gewoon lekker omzet maken op kosten van in principe een ander?? Dus ik de ziektekostenverzekering gebeld en mijn verhaal gedaan. Ik werd vaak in de wacht gezet omdat het meisje (aardig en behulpzaam) niet precies wist wat ze hiermee aan moest. Maar uiteindelijk kwam het er op neer dat voor dat bedrag inderdaad een prijsafspraak lag. En dit was zo hoog omdat ze garantie en service zouden leveren, WÁT???? What the F#ck!!! Zes keer zoveel voor niets, ja de kans dat iemand wellicht één of twee keer terug komt. Wetende dat het merendeel NIET terugkomt, in mijn vijf jaar ben ik nooit gebeld of mijn schoenen nog goed zitten, of dat het nog goed gaat of dat ik een controle nodig heb, gewoon nul, niets, nakkes, nada! Nu ik het typ hoop ik dat jullie het snappen want ik ben nog steeds woest als ik eraan denk. Stel dat ik het niet zag, ik denk dat de meeste mensen met een baan en druk sociaal leven niet kijken hoe of wat dat is lekker makkelijk geld verdienen! Afijn, het meisje aan de telefoon wist het ook niet meer en vroeg mij een mail te sturen met mijn klacht. Dit heb ik middels een formulier op de site inmiddels gedaan en ben heel benieuwd of ik er nog wat terug van ga horen. Wat ik ga echt geen 385,00 Euro betalen voor iets waar ik normaal 110,00 Euro voor betaal, toch?

Na alle bloeddruk verhogende gesprekken ben ik met Denise nog naar Roermond geweest om onze nagels te laten doen, even ontspannen! Net gegeten en nu snel naar bed in de hoop dat ik morgen wel naar Brakel kan!

Fijn weekend!